Четвртак, 24.11.2022.
Наша школа посебну пажњу поклања томе да ученици не буду само објекти наставе, већ и да активно учествују у креирању наставног процеса. У ту сврху ученици се у оквиру предмета оспособљавају да сами држе часове и презентације. Ова улога није намењена само најбољим ђацима, већ ту шансу добијају готово сви ђаци. Када наставници вођење часова препусте ученицима, они са њима претходно обаве менторски рад како би час био што успешнији.
Али то није све! Посебност наше школе, а то наши ђаци воле и прихватају са радошћу, јесте Дан замене улога. Овакав дан организује се једанпут годишње и планиран је нашим Годишњим планом рада. Тада наставници и ученици мењају своје улоге; ученици држе часове, а наставници су посматрачи на том часу.
Ове године Дан замене улога био је у четвртак, 24.11.2022. године. Тог дана часове у школи својим вршњацима држали су ученици. Сваки час држао је, наравно, други ученик. Пре часова ученици- предавачи окупили су се у зборници где их је поздравио директор школе Иван Ћирић. Ученици су озбиљно схватили своје улоге и имали су и писане припреме за своје часове.
Ови часови прошли су у радној атмосфери; предавачи су били озбиљни и припремљени, а ученици који су пратили предавања својих другова били су пажљиви и активни. Овакви часови су право освежење у ђачкој свакодневници па није ни чудо што им се толико радују.
Председник Ђачког парламента, Маша Стефановић, тога дана заменила је своју улогу са директором, а директор јој је радо показао како изгледа његова свакодневница и који су му задаци. Имали смо замене и за педагога и психолога које су посећивале часове. Ема, која воли да помаже у библиотеци, тога дана потпуно је заменила библиотекарку и вешто ученицима издавала књиге.
Након ових часова, ученици-предавачи рекли су да припремити наставу и одржати час није нимало лако, како им се чинило када су били са друге стране катедре. Истовремено су, кажу, осећали задовољство због сарадње својих другова.
Оваквом заменом улога ученици постају, у правом смислу речи, субјекти наставног процеса. На овај начин они не само да стичу знања, већ и негују своју говорну културу, уче да савладају трему и да самоуверено говоре пред већим скупом слушалаца, што су свакако вештине које ће им користити у даљем школовању и животу.
Сузана Кићановић, наставник српског језика